Što nas čeka u području zaštite potrošača? Novosti i obljetnica ECC-Neta na radionici HGK
U suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom - Županijskom komorom Rijeka, 5. studenoga 2025. održana je radionica posvećena aktualnostima u području zaštite potrošača i obilježavanju 20. obljetnice Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net). Na radionici su predstavljene novosti u zakonodavstvu, planirane izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača te aktivnosti Mreže Europskih potrošačkih centara, kao i novosti na redizajniranom portalu „Sve za potrošače“, namijenjenom boljoj informiranosti građana i poduzetnika.
Sudionike je u ime domaćina pozdravila Sara Štrljić Pezer, poslovna tajnica Županijske komore Rijeka, istaknuvši važnost stalnog informiranja i edukacije gospodarstvenika i potrošača: „U današnjem dinamičnom tržišnom okruženju, pravovremena i točna informacija ključna je za zaštitu potrošača, ali i uspješno poslovanje poduzetnika. HGK podržava ovakve inicijative koje povezuju sve dionike i potiču razmjenu znanja i iskustava.“
Danijela Marković Krstić iz Mreže Europskih potrošačkih centara predstavila je rad Centra istaknuvši kako je online kupovina i dalje najveći izazov za potrošače: „Potrošače savjetujemo da uvijek pročitaju opće uvjete poslovanja jer sadrže ključne podatke o trgovcu, njegovim kontaktima i postupku povrata robe. Ako tih podataka nema, potrošač zapravo ne zna s kim posluje i takve web stranice treba zaobići.“
Dodala je kako je važno provjeriti sjedište trgovca, budući da potrošači unutar EU-a uživaju višu razinu zaštite i mogu se obratiti Mreži Europskih potrošačkih centara u slučaju spora.
Ivana Radan Ban, iz Ministarstva gospodarstva, predstavila je nacrt izmjena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača, koji je u fazi usuglašavanja s relevantnim dionicima.
Radionica je okupila predstavnike gospodarstva i udruga za zaštitu potrošača te pružila vrijedan uvid u aktualne zakonske promjene i izazove u području zaštite potrošača.
Izvor: Ministarstvo gospodarstva


